Covermodel Ruth Sival

‘Ik heb drie kinderen, ben getrouwd en woon al bijna 12 jaar in Leidsche Rijn. Het bevalt me hier ontzettend goed. Leuke buren, als ik zin heb om naar het centrum van Utrecht te gaan ben ik daar zo op de fiets en in een paar stappen sta ik in het Máximapark. Ik loop daar elke maandagochtend hard en het is gewoon geweldig.

Ik heb een accountantskantoor in Leidsche Rijn Centrum. Daarnaast ben ik voorzitter van de Stichting Women’s Gathering Foundation. Ik ben met WGF gestart om meer vrouwen met verschillende etnische, culturele en religieuze achtergronden in leidinggevende en bestuursfuncties te krijgen. Als lid van een Raad van Toezicht ervaar ik dat het effectief is om vrouwen, met verschillende achtergronden, aan boord te hebben, maar in de praktijk zie ik ook dat veel vrouwen de kennis en de kunde wel hebben, maar vaak niet zichtbaar en/of beschikbaar zijn. Uit ervaring weet ik dat dat te maken kan hebben met zelfbeeld, onzekerheid, het niet beheersen van de juiste sociale vaardigheden etc.

Ik werkte zelf jarenlang in loondienst bij zowel de Big 4 als bij kleinere accountantskantoren. Na verloop van tijd had ik de ambitie om zelf iets op te bouwen, maar door onzekerheid durfde ik de stap niet te zetten. Met hulp van een coach is het toch gelukt: alweer tien jaar geleden opende ik mijn accountantskantoor ORG Accountant & Belastingadviseur. Deze ervaring en het gevoel daarbij wil ik graag delen met vrouwen die een leidinggevende of bestuursfunctie ambiëren of ook een eigen onderneming willen starten.

De fotoshoot was heel leuk! We hebben foto’s gemaakt in de buurt van mijn kantoor in Leidsche Rijn Centrum en het weer werkte gelukkig ook mee.’

www.orgaccountants.nl | www.stichting-wgf.nl