Over Women’s Gathering Foundation

“I have learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel” – Maya Angelou

VISIE, MISSIE EN KERNWAARDEN

Visie (waar gaan we voor):
De visie van de stichting Women’s Gathering Foundation (WGF) is een gelijke verdeling tussen mannen en vrouwen in topposities.

Missie (waar staan we voor):
De missie van WGF is om meer vrouwen met verschillende achtergronden naar hogere functies te laten doorgroeien.

Strategie (hoe gaan we het doen):
Om dit te realiseren ontwikkelen wij het concept WGF Life Cycle Planning: doelgericht naar de top!.

De visie van de stichting raakt ook aan de Sustainable Development Goals:
Goal 5:  Gender equality
Goal 8:  Decent work and economic growth
Goal 10: Reduced inequalities.

Kernwaarden
De kernwaarden van de stichting zijn:

• Respecteren
  • Inspireren
  • Vertrouwen
  • Toerusten

DOELSTELLING

De doelstelling van de stichting is het

• Informeren over de toegevoegde waarde van gender- en culturele diversiteit in topposities.
  • Agenderen van het onderwerp gender- en culturele diversiteit en inclusiviteit in de top.
  • Toerusten van vrouwen en bedrijven vanuit het concept WGF Life Cycle Planning.

De Life Cycle Planning is een op maat gemaakt programma waarin de onderdelen Training, Coaching, Mentoring, Netwerken zijn opgenomen.
Voor meer informatie hierover verwijzen wij naar het WGF Life Cycle Planning.

BESTUUR WOMEN’S GATHERING FOUNDATION

Ruth Sival-Groenveld

Voorzitter Women’s Gathering Foundation | Eigenaar ORG Accountants B.V.| Lid Raad van Toezicht RTV Utrecht | Voorzitter auditcommissie/Member of SER Topvrouwen

Mijn motto is ‘delen = vermenigvuldigen’ (:=x). Door onze kennis, vaardigheden, ervaringen en netwerken te delen, kunnen we elkaar versterken

Vanuit deze overtuiging ben ik op 5 juni 2010 een vrouwengroep gestart, de Women’s Gathering. Deze groep bestaat uit circa 30 vrouwen met verschillende achtergronden, die 2 keer per jaar bij elkaar komen en 1 keer per jaar samen een weekend weggaan. Het doel van de Women’s Gathering is elkaar empoweren, inspireren en motiveren. Het is fantastisch om te zien hoe wij vrouwen de afgelopen jaren gegroeid zijn in onze ontwikkeling.

Inke Thakoersingh

Secretaris Women’s Gathering Foundation | Head of Operations (COO) at Women inc.

If you are fortunate to have opportunity, it is your duty to make sure other people have those opportunities as well.

Deze quote van Pamela Harris beschrijft exact hoe ik in het leven sta. In deze quote schuilt mijn ambitie om door zelf het voorbeeld te geven een voorbeeld te zijn voor andere vrouwen met de overtuiging dat alles mogelijk is. Ik ben bestuurslid van de WGF, omdat ik het verschil wil maken voor vrouwen. Tegen jullie wil ik zeggen: wij zijn er voor jullie, we zien jullie en we willen jullie helpen om je dromen waar te maken.

Astrid Belgrave

Penningmeester Women’s Gathering Foundation/ Managing Director Diaspora Consulting Group/ Lid Raad van Commissarissen Family Supporters

“We delight in the beauty of the butterfly, but rarely admit the changes it has gone through to achieve that beauty.”

Deze quote van Maya Angelo spreekt mij heel erg aan en is mede ook de reden om samen met mijn mede bestuursleden de schouders er onder te zetten en een bijdrage te leveren aan het realiseren van de doelstellingen van de Women’s Gathering Foundation.

There’s always a journey that shapes us, and a process that graces us to achieve true beauty.

Onze true beauty is een maatschappij waarin mannen en vrouwen, ongeacht afkomst en kleur, bij het beklimmen van de maatschappelijke ladder, dezelfde kansen krijgen en de vrouwen die ook verzilveren. Dus meer vrouwen in management -, bestuurs- en toezichthoudende functies.

Raad van Advies WOMEN’S GATHERING FOUNDATION

Helianthe Kort

Full professor, dr at Utrecht University of Applied Sciences Utrecht and Eindhoven University of Technology TU/e

Willem van Leeuwen

Directeur CS&G Consultancy bv

Annemarie van den Berg

Directeur/bestuurder, Executive (Team)coach, leiderschapsontwikkeling, Senior coach bij The CultureNature Company, HBM ACTor, co-founder Leading Organizations, ondersteunt om te floreren vanuit natuurlijke kracht

Marjorie Cheng-A-June

Zorgcoördinator/Loopbaanbegeleider/ Coach bij ROC van Amsterdam

Arthur Adams

Arthur (1967) is a finance professional with a broad business interest but mainly active in Payments, Entrepreneurship, Innovation and Venture Capital.