WGF Leergang Toezichthouden

“A woman in harmony with her spirit is like a river flowing. She goes where she will without pretense and arrives at her destination prepared to be herself and only herself.”

Maya Angelou

Women’s Gathering Foundation (hierna WGF) streeft naar meer diversiteit in toezichthoudende functies, omdat hierdoor waarde wordt toegevoegd aan de kwaliteit van de besluitvorming. In de praktijk zien wij dat professionals met een multiculturele achtergrond ondervertegenwoordigd zijn in de raden van commissarissen en raden van toezicht. WGF wil daar verandering in brengen; daarom hebben wij de WGF Leergang Toezichthouden ontwikkeld.

Voor wie?

Ben je een startende toezichthouder in het Maatschappelijk Domein en wil je de vaardigheden ontwikkelen om snel van waarde te kunnen zijn en jouw rol als toezichthouder adequaat te kunnen uitvoeren? Dan is deze leergang een aanrader.

In de eerste twee leergangen leggen wij het accent op de zorgsector. In de zorg is op dit moment veel vraag naar toezichthouders.

De leergang is voor professionals met een multiculturele achtergrond, die in de eerste plaats de rol van toezichthouder of commissaris sterk ambiëren binnen het maatschappelijk veld.

Het programma ziet er op hoofdlijnen als volgt uit:
Dag 1: Rol en positie van maatschappelijke organisaties;
Dag 2: Taak en rollen Raad van Commissarissen en Raad van Toezicht;
Dag 3: Finance en Risk
Dag 4: Boardroom Dynamics

Praktische info

De duur van de WGF-leergang is 4 dagen of te wel 8 dagdelen. De leergang vindt plaats bij de Nederlandse Vereniging van Toezichthouders in Zorg en Welzijn (NVTZ) in Utrecht, CACEIS Investor Services in Amsterdam en Stenia Beheer in Zeist.

Uw investering omvat voor 2024 een deelnamebedrag van € 2.500 (exclusief BTW).

Voor partners van WGF bedragen de kosten: € 2.300 (exclusief BTW). Een basis bijdrage voor het partnerschap kan al voor € 300,00 (exclusief BTW) aangegaan worden.

Iedere deelnemer ontvangt, bij aanwezigheid van alle bijeenkomsten, een WGF-certificaat van deelname.

Interesse gewekt?

Lijkt dit je wat en wil je uitgebreide informatie over de WGF Leergang Toezichthouden? Download dan onze brochure.

Heb je vragen of wil je je aanmelden?

Stuur ons een bericht via het contactformulier.

Je kunt ons ook bereiken via mail of telefoon:

info@stichting-wgf.nl (voorzitter Ruth Sival-Groenveld)

06-14 26 18 48